Ordbog / Gymnasieskov

Gymnasieskov

Skoven her er igen som sådan ikke anderledes metodisk end de andre skove. Miyawakis forskning er stadig, hvad der ligger bag. Omvendt er gymnasieskoven anderledes på grund af det faktum, at det naturligvis er et gymnasium, som hjælper med at plante.

Hvorfor er nuancerne på de forskellige skove interessante?

Årsagen til det er, at de som deltager i skoven, naturligvis har en stor indvirken på udfaldet såvel læringen fra projektet. Har vi eksempelvis at gøre med en femte klasse fra en folkeskole, en såkaldt skoleskov, ender vi altså med et meget anderledes projekt sammenlignet med en gymnasieklasse. Ved sidstnævnte er der større mulighed for at gå i dybden med metoden, snakke om hvorfor biodiversitet er vigtigt og kigge på mere avanceret dataindsamling og -analyse.

Såvidt vi ved bliver Virum og Lyngby Grønne Nabofællesskab de første i Danmark, som netop laver en gymnasieskov. Et interessant samarbejde vi glæder os til at følge!

Se flere gode koncepter fra Miyawaki metoden

Baghaveskov

“En skov i baghaven, det har jeg godt nok ikke lyst til.” Nej, det forstår vi egentlig godt, men heldigvis er der mere til det. Charlotte fra Hvidovre lavede faktisk

Læs mere »

Gymnasieskov

Skoven her er igen som sådan ikke anderledes metodisk end de andre skove. Miyawakis forskning er stadig, hvad der ligger bag. Omvendt er gymnasieskoven anderledes på grund af det faktum,

Læs mere »

Lommeskov

Lommeskove er endnu et navn baseret på Miyawaki metoden. Pointen er, at metoden kun kræver små 16 kvadratmeter. Hos 2030skov definerer vi en Lommeskov, når den er mellem 16-50 m2.

Læs mere »

Skoleskov

Det smukke ved metoden er dens evne til at samle folk Skoleskov indebærer egentlig blot, at når en 2030skov laves, bliver 1 eller flere skoleklasser tilknyttet. Effekterne af dette er

Læs mere »

Få en 2030Skov